Przestrzeń biurowa

0
1052

Przestrzenie biurowe – zwłaszcza open space – kojarzą nam się z szumem, mnóstwem prowadzonych rozmów oraz hałasem wydawanym przez urządzenia biurowe. Wbrew pozorom wysokie natężenie hałasu nie musi być nierozerwalnym czynnikiem związanym z pracą biurową – a nawet nie powinno. Naukowcy coraz częściej zwracają uwagę, jak ważna jest cisza w miejscu pracy. Dlaczego warto o nią dbać i jak to robić?

Cisza w biurze – czy ma znaczenie?

Według niektórych statystyk prawie 70% osób jest niezadowolonych z poziomu hałasu w swoim miejscu pracy. Wszechobecny chaos w biurze sprawia, że pracownicy już po przekroczeniu progu firmy zaczynają czuć się rozdrażnieni oraz zmęczeni. Negatywnie odbija się to też na ich koncentracji oraz skupieniu. Badania pokazują, że przebywanie przez dłuższy czas w pomieszczeniach, w których panuje hałas o poziomie 60 czy 70 dB może nawet doprowadzić do uszkodzenia słuchu. Przyjmuje się, że dopuszczalnym poziomem dźwięku jest 55-65 dB, a podczas pracy koncepcyjnej nawet mniej – około 40 dB. Co jest źródłem hałasu w biurze? Z pewnością sami pracownicy, odgłosy ich kroków czy rozmowy. Dźwięki związane są również z instalacjami technicznymi budynku – na przykład klimatyzacją – czy licznymi urządzeniami, takimi jak komputery, drukarki, niszczarki czy telefony. Oczywiście nie da się wyeliminować tych wszystkich czynników, ponieważ są on związane z codziennymi aktywnościami biurowymi. Można za to zainwestować w nowoczesne technologie, dzięki którym w miejscu pracy zapanuje cisza.

Cisza w miejscu pracy – jak o nią zadbać?

Najprostszym sposobem na ograniczenie hałasu w biurze jest postawienie na panele akustyczne oraz specjalne wykładziny, poprawiające akustykę wnętrz. Rozwiązania takie stosowane są nie tylko w nowoczesnych biurach, ale też szkołach, kinach czy salach wykładowych. Z takich właściwości słyną meble Acustio – w ofercie tej marki znajdziemy panele akustyczne w wielu estetycznych kształtach oraz atrakcyjnych kolorach. Mogą one przyjąć formę wolnostojących ścianek lub paneli, które zamontowane są na ścianie, zapewniając pracownikom prywatność oraz miejsce pracy, sprzyjające skupieniu. Innym sposobem na cisze jest wyodrębnienie miejsc spotkań, w których pracownicy będą mogli bez skrępowania dyskutować lub wymieniać się pomysłami – dedykowane do takiej strefy są budki akustyczne. Ich designerskie formy sprawiają, że są nie tylko funkcjonalnym rozwiązaniem, ale też atrakcyjną ozdobą przestrzeni biurowej. Dostępne są w różnych kolorach oraz wielkościach, dzięki czemu z łatwością można dobrać model dopasowany do potrzeb.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ